onsdag 12 juni 2013

Wining&dining, Tjeckien och sommarvisor

Har precis landat in på mitt hotell i Göteborg efter en trevlig middag på stan med en "gammal" kollega. Våra vägar möttes för 16 år sedan när vi var unga i våra karriärer och då arbetade som sjuksköterskor på samma avdelning på Karolinska Sjukhuset. Våra vägar gick åt olika håll pga av karriärer, män och familjer. Tack vare sociala medier hittade vi varandra och jag är så glad över att ha denna fantastiska vän i mitt liv igen. Vi brukar försöka hinna ses när jag är nere i Göteborg, vintertid har det blivit mer fokus på träning. När uteserveringarna öppnat känns det dock mer lockande med ett glas Rosé än ett löppass uppe i Skatås.
Ikväll blev det vin!



I mitt företag reser vi kostnadsmetvetet, vilket jag tycker är bra. Däremot kan man med god planering bo riktigt bra till bra pris. Ett av mina favorithotell bokas i väldigt god tid och då bor man med många stjärnor till färre kronor.
Många tror att det är lyxigt att ligga ute på tjänsteresor men så är det inte, jag hinner aldrig shoppa - i den här stan stänger affärerna långt innan jag ens tänkt tanken på att lämna kontoret. Mat på restaurang är inte så kul kväll efter kväll, drömmer ofta om spagetti och köttfärsås när jag är ute så här. Men men, jag har världens bästa jobb och mina resor är absolut inte för många.
Inatt bor jag på favorithotellet!



Innan jag lämnade Stockholm var jag med sonen på hans sista skolavslutning på nuvarande skolan. Åren går och det är dags att börja ny skola till hösten. Tror att vi båda ser fram emot en nystart, ibland är det bra med avslut.
Nuvarande skolan har en fantastisk musiklärare som år efter år ordnar de mest fantastiska framträdande med barn i alla åldrar.

 


Vi brukar fira skolavslutningarna med en ledig dag för mamman och finlunch eller middag på någon favoritrestaurang. Idag blev det lucnh på McDonalds - sonen hade bråttom iväg till Tjeckien. Han sitter nu i en bil med bästa kompisen och hans pappa för några dagar i Prag i hockeyns tecken. Det är en lång bilresa men förmodligen ett stort äventyr för en liten kille.

Sov gott/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar