lördag 8 juni 2013

Att vara någons fru

I Stockholm råder det idag kunglig Bröllopsyra, vi som bor inne i stan har i flera dagar kunnat följa många förberedelser - men efter att ha varit ute och trängts och försökt ta oss igenom avspärrningar i samband med nationaldagsfirande valde vi idag andra aktiviteter än att följa bröllopet live.

Vi har haft en helt underbar sommardag i Stockholm, strålande sol och termometern visade 24 grader. Bestämde tidigt att vi skulle till vårt utomhusbad, både jag och sonen hade kompisar som ville ses där - föreslog en cykeltur men då han numera föredrar att transportera sig på inlines fick det bli en promenad för mig.



Under alla år jag levde min min exman tillbringade jag all min lediga tid ute i Stockholms skärgård, levde ett underbart skärgårdsliv, byggde hus och verkligen njöt av att komma från stan. När jag skilde mig lämnade jag skärgårdslivet, det var verkligen en stor sorg att lämna "mitt" älskade hus ute på ön. Det är nog först nu jag börjat njuta av att vara ute utan att ha ett hus att åka till. Det finns så otroligt mycket att göra i Stockholm, så många bad, så många öar, så många restauranger och jag är lycklig över att återigen fått tillbaka min energi och livslust. Listan är lång på saker som kan göras och som ska göras -är nog tur att det kommer en sommar nästa år också!

Dagens bad blev i bassängen på Kampementsbadet, ligger ca 15 minuters promenad från vårt hem vid Karlaplan.
Så här ser det ut när vi är och badar:


För några år sedan köpte jag några Dive Sticks från Zoogs. Viktor hade ingen lust att simma under vatten och mamman som har ganska bra vattenvana ville få igång honom. Med dessa glada gubbar som stod på botten fick jag honom att simma där han aldrig simmat innan. Hade med mig dessa till badet och jag hade tre stora killar som var helt outtröttliga när det gällde dykövningar. Bra med barn som har vattenvana så jag roar dem gärna med lek och utmaningar!



Nu när vi landat in hemma igen hör jag ljudet från tre hockeykillar som spelar match nere på gården, själv har jag fått ett glas Rosé och njuter av det framför sammandragningen av prinsessbröllopet. Det är så härligt med kärlek och män som visar känslor. Hoppas hoppas att jag också ska få uppleva den där fantastiska känslan någon dag,

Hoppas ni alla har en underbar lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar