fredag 14 juni 2013

Många mil i bil

Vaknade av min väckarklocka vid 06.30 imorse, riktigt trött. Tror inte att det beror på den champagne som dracks igår utan snarare på att det varit en intensiv vår med många resor.
Körde igång datorn och jobbade undan en del mail innan det var dags för gemensam frukost med kollegorna, några andra kollegor som bor i stan kom också över till oss och åt - det är verkligen trevligt att hinna träffa kollegorna utanför kontoret, även om det inte blir så lång stund så är det uppskattat!

Tog på mig mina träningskläder och tog en kombinerad tränings/fönstertittar runda. Jag älskar att shoppa i Göteborg men tyvärr är mina tjänsteresor till stan så intensiva att jag ytterst sällan hinner besöka mina favoritbutiker. Jag brukar stå och drömma utanför en stängd dörr en sen kväll eller tidig morgon.

Har en gränd som jag tycker så fin, här handlar jag dock inte så mycket undantaget Filippa K och kanske något litet på Granit. Tycker bara om att strosa igenom eller sätta mig på det lilla cafét med en latte macchiato. Idag blev det en snabb promenad igenom påväg mot hotellet.



Precis i grändens början ligger Flickorna Kanolds, här görs de mest underbara praliner. Jag brukar unna mig en eller två när jag går förbi men idag fick jag nöja mig med fönstershopping även här.



Gick bra att köra hem idag, gjorde några stopp men höll ändå tidsplanen - skönt när trafiken rullar och solen skiner.
Väl inne i Stockholm, närmare bestämt på Liljeholmsbron hamnade jag bakom denna underbart "söta lastbil" från Taco Truck. (Kan en bil vara söt??)
Konceptet är coolt och någon gång måste jag testa, om inte för maten - för den rosa färgens skull.





Blev ingen Taco till middag hos mig, sprang upp i lägenheten och plattade håret, la på lite rouge och rusade sen ner till kollegorna som väntade på Story Hotell. Första besöket där för mig, positivt och fantastiskt god mat. Åt en sej som var helt magiskt god, kollegorna smakade på torsken som var finfin den också.

Sena kvällar är inget för mig och nu har det varit tre kvällar på rad med wining&dining . Dags att sova - träning imorgon!

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar