måndag 10 juni 2013

Kungen av Manhattan på besök

Ikväll var det dags för sonen att åka till sin pappa, åka och åka - han bor några kvarter bort så det är ingen lång färd. Vi har inte de bästa rutiner vad det gäller veckor/dagar och byten - mycket beroende på exmannens oregelbundna arbete. Kanske också beroende på mig som helst inte vill att sonen ska lämna hemmet... 

Killarna kom förbi mig efter kvällens fyspass med hockeylaget, det är mycket utrustning som flyttas mellan kvarteren på Östermalm. Hockey- och bandyklubbor, fotbollsskor, bandybollar och löparskor.... Ikväll slapp jag iallafall att packa ner en del av grejerna, sonen tog sina inlines bort till sin pappas kvarter vid Östermalmstorg!



Nu blir jag "barnledig" i några dagar, i mitt fall innebär det att jag ändå träffar min gullunge. Många mellanmål och middagar äts här under "pappadagarna". Rätt eller fel vet jag inte, i mitt hem finns det iallafall obegränsat med kärlek - oavsett "mamma eller pappa vecka".
Jag har ett ganska krävande jobb så vissa veckor är det ändå ganska skönt att kunna lämna över föräldraansvaret till en annan vuxen. Åtskilliga är de tjänsteresor som gjorts med en mamma som via mobilen försöker lösa vardagen genom att ge alla möjliga instruktioner och råd.

Nu är det dags att logga in i jobbets affärssystem, har några saker som måste fixas innan det är läggdags. Dåligt med träning idag, har inte fått ihop tiden - är lite lätt stressad över bristen på träning. Imorgon MÅSTE jag på något sätt klämma in ett pass i min lite lätt överbokade kalender.

God natt/Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar