tisdag 4 juni 2013

Nöjd men ändå inte....

I morse väcktes jag av klockan vid 5.20. Motvilligt klev jag ur sängen för dagens första (som sedan visade sig bli mitt enda) träningspass.
Hoppade i mina favorit tights, ett litet löparlinne och gav mig ut på mitt älskade Djurgården. En planerad PW slutade i en lätt jogg, ibland är det bara så svårt att gå när benen vill springa. Löpning är inte min starkaste gren, det var min bästa för sådär 25 år sedan och för varje år som går har jag insett att det blir svårare och svårare att leva på gamla meriter.

En hektisk dag på kontoret med en mängd oplanerade händelser och månadsboklsut gjorde att jag satte mig i bilen för att rulla hemåt först vid 20-tiden. Fördelen med detta är att jag slipper köerna in till stan på E4:an - nackedelen var att mina inplanerade pass på Balance uteblev. I schemat låg ett spinning-eller crossfitpass....Jag blir så besviken när jag missar ett pass som jag sett fram emot.

Svängde förbi min lilla Icabutik för att handla hem det absolut nödvändigaste inför sonens ankomst ikväll, han har varit hos sin pappa i några dagar. Har bott så länge i kvarteret att handlaren känner igen mig väl, så väl att han lämnar kassan och gör mig sällskap när jag väljer mitt frukostbröd och mina magasin.

Nu är barnet nattat, disk- och tvättmaskiner körda, träningskläder framlagda....klockan ringer tidigt imorgon också. Vasaloppet väntar!

Godnatt/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar