söndag 9 juni 2013

Svenska jordgubbar och IKEA

I min sons fars familj är det något speciellt med den manliga sidan och jordgubbar. De  kan liksom inte få nog av dem och så fort säsongen är igång så äts det jordgubbar i mängder. Även min son verkar ha ärvt den här jordgubbsgenen så nu under sommartid (egentligen året runt) är det omöjligt att passera en affär eller en torghandlare som säljer dessa röda bär utan att köpa en ask...
Så hemma hos oss serveras nu jordgubbar dagligen till frukost.





Stockholm bjöd inte på lika vackert väder idag som igår, jag gillar ju egentligen utomhusaktiviter allra bäst och gör allt vad jag kan för att slippa shoppingcentrum och ställen där man bara konsumerar. Imorse bestämdes dock med grannen (ja, samma underbara som jag får sällskap av på gården) att vi skulle ta oss ner till IKEA med våra pojkar. Tre hockeykillar skötte sig utmärkt och jag lyckades komma hem med lite småsaker som jag inte visste vad jag behövde.

Efter en trevlig dag med kära vänner var det äntligen dags för lite träning igen!Tidig kväll skickade jag iväg sonen med en annan grannpojke till Bosön för innebandyträning och bad med hockeylaget. Själv hann jag för första gången i helgen komma i träningskläderna och köra ett varv på Djurgården.
Jag har lite svårt  att få till bra träningspass de veckor min älskade unge bor hos mig. Inte för att han hindrar mig utan för att logistiken med hans träningar, skola och mitt eget jobb tar en hel del tid.
Har skaffat mig en träningscoach, en fantastisk man som säger att det är helt ok att ta det lugnt dessa veckor, så ikväll blev det en lätt jogg runt djurgården. Tror att jag fick ihop 9 km. Inte den bästa konditionsträningen men bra för fettförbränningen.


Avslutade träningspasset med att plocka med mig lite blommor, nu i juni är det verkligen som allra vackrast ute. Sommarblommorna som kom med hem får pryda mitt vardagsrumsbord.



Väl hemma var det bara att slänga sig i bilen och köra ut till Bosön och hämta hem några trötta men glada hockeykillar.
När man är ensamstående mamma ska man ordna med allt, det finns ingen som står hemma och förbereder middag under tiden man själv sitter och kör mellan Stockholms alla idrottsanläggningar. Jag är självgående på alla plan men erkänner att det vore väldigt praktiskt att ha någon här hemma som skötte om mat eller transporter av barn....
Vi landade in i våningen vid 21 - tiden och det fick bli en snabbmiddag. Slängde ihop en thaikyckling på en kvart, maten fick gott betyg och som tur var räckte det till två matlådor - morgondagens middag är fixad!



Nu dags att ta hand om tvättberget som snart anfaller mig, jag har en egen tvättstuga i min lägenhet och på sista tiden har den rena tvätten aldrig kommit in i garderoberna utan blivit liggande kvar i tvättrummet - vilket skapar  stor röra i ett annars ganska ordningssamt hem. 

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar