fredag 7 juni 2013

Älskar, älskar inte

Livet som ensam mamma är underbart men ganska sårbart, man ska räcka till mycket.
Hade planerat att vara ledig idag men vissa saker på jobbet gjorde att jag behövde åka in och ha några möten. Inga problem gör mig dom gillar att jobba men ett älskat barn var lovad att ha en mamma ledig efter skolan.
Löste det med att lämna kontoret några timmar och köpa en efterlängtad sommarpresent, lämna sonen på hockeyträningen (ja, de tränar fortfarande fem gånger i veckan) och sedan åka hem och jobba.


Vi försöker njuta av all tid vi har tillsammans. Ikväll åt vi vår middag under Magnoliaträdet på vår gård, när middagen var klar kom grannpojkarna ut med sina bandyklubbor. Hur stor är sannolikheten att det ska bo tre sportiga hockeykillar på samma våningsplan? Måste nog ändå säga att det bästa med hockeykillarna är deras mamma, året runt brukar vi smyga ner på gården med ett glas vin och lyssna på Östermalmsbruset! Ikväll är ganska tyst, några kvarter bort festar prinsessan Madeleine och hennes Chris....vi är båda glada över att slippa ha piffat oss för fest! Livet som hårt arbetande affärskvinna och ensamstående mamma gör att man är ganska trött när fredagen kommer.



Det finns stunder få jag återigen undrar om det var något fel på mig som valde att lämna min sons pappa, just idag var en sådan dag - men även idag var en sådan dag då jag blev påmind om att beslutet var det ända rätta.
Trots att livet var allt annat än snällt mot mig när vi levde tillsammans har jag i många år ändå haft en dröm om en lycklig familj, börjar nog förstå mer och mer att den där drömmen faktiskt bara kommer förbli en dröm. Även om det är en sorglig känsla är den väldigt befriande!

Jag har inte riktigt fått till tekniken när det gäller bilder, hoppas få upp några fler imorgon!

Over and out/Marie




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar