måndag 17 juni 2013

Svensk mark

Äntligen är min älskade lilla unge hemma igen, han har så klart haft det underbart i Tjeckien. Har tränat med sin idoler och andra stora hockeystjärnor (riktigt stora stjärnor) - en dröm för en snart 12 årig hockeyspelare!

Jag lånade honom en stund från hans pappa och bjöd på middag ute på stan, sonen fick välja fritt - valet hamnade så klart på Olearys Östermalm. Jag kan lova att jag varit där fler gånger än vad jag önskar, inget ont om restaurangen - de har jättetrevlig personal och är bra på alla sätt. Bara det att smaklökarna vill ha något annat än ceasarsallad eller hamburgare.
Det blev en ceasarsallad med räkor denna gång....och så givetvis en fotbollsmatch, DIF - IFK Göteborg. Ni kan säkert lista ut vilket lag som min lilla familj håller på!



Fick vänta på sonen och exmannen en stund, jag kom själv med tunnelbanan och de enda som höll öppet i mina kvarter var Åhléns. Gick in på skönhetsavdelningen och botaniserade bland härliga krämer och nagellack. Jag är otroligt svag för färglada nagellack och fastnade för Diors Diablotine, galet att köpa eftersom att har fler nagellack än vad jag behöver samtidigt som jag är ganska dålig på att använda dem. Kommer nog från min tidigare karriär som sjuksköterska, målade naglar var definitivt förbjudet. Varje gånga jag köper nytt tror jag att jag ska börja måla - vi får väl se om jag dyker upp på kontoret med färgglada naglar imorgon!




En galet intensiv dag är inte slut än, dags att jobba undan någon timme till innan det blir läggdags här.

Ska upp tidigt imorgon, bilen är på verkstad - överväger en löptur till kontoret om vädret tillåter.

Ha en fortsatt härlig kväll/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar