tisdag 11 juni 2013

Inte bra

Inser att livet som hårt arbetande ensamstående mamma inte innehåller så mycket glamour just för stunden. Har en kalender som är överbokad, har slarvat i flera veckor och tagit bort träningspassen till förmån för jobbmöten. Inte bra!



Startade dagen vid 07 i morse, tidigt för att vara mig. Barnledig morgon och en verkstadstid för bilen. Fick min fina stora vita bil för sex månader sedan, har hunnit ha den på verkstad lika många gånger som den är månader gammal...Nu är det inte så att jag är helt oteknisk utan kanske snarare en krävande kund. Håll med om att man vill ha en katalysator som fungerar, fungerade bromsar kanske man också vill ha? Varningslampor som larmar utan fel på det som larmar vill man däremot inte ha. Nästa vecka ska den in för sjunde gången, bromsservon ska lagas. Känner mig ganska nöjd, får gossarna på verkstaden att lyssna på mig - är det mina höga klackar eller min bestämda sida som får dem att göra som jag vill? Vet inte riktigt, är hursom nöjd över att de tar in bilen - mindre nöjd över att jag lägger mer tid på verkstaden än mycket annat.....

Barnledig dag slutade med att exmannen kom hit för att hämta ännu mer saker inför sonens stundande resa. En necessär och resväska behövde han visst!

Sitter fortfarande och arbetar med mina siffror och lite annat roligt, jag har världens roligaste jobb! De flesta dagar tycker jag faktiskt det!



Ska avsluta dagen här, mycket som väntar - golv som MÅSTE torkas, tvättberget är sorterat men har inte kommit in i garderoberna. Skandal med tanke på att jag verkligen inte lider brist på förvaring och i grunden är ganska pedantisk. Tror dock att det som väntar får vänta några dagar till - jag behöver min skönhetssömn!

God natt/Marie




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar