måndag 24 juni 2013

Män som inte kan....

köra bil funkar inte så bra för mig!
Vet inte varför jag tycker att det är så osexigt, det bara är så! Finns förmodligen en förklaring till varför det är så men tror det är bäst att lämna den och inte gräva för mycket i det....
Men just ikväll gjorde en bilkörande man mig så otroligt arg, han körde in i min bil tre gånger när jag stod i fönstret och tittade på. Herregud, karln kunde ju inte fickparkera!! Tredje gången blev jag så arg, hoppade i löparskorna och sprang ner för mina tre trappor i tempo som kunde fått Usain Bolt avis. Väl ute på gatan är mannen påväg bort i sin bil, jag är snabb och lubbar efter - jag ska ju skälla ut honom! Sedan kommer förståndet gradvis smygande, jag är 163 cm hög, ganska klen i musklerna och springer runt och jagar en okänd man på Stockholms gator när klockan börjar närma sig midnatt....sprang snabbt hem igen! Har en nära släkting som är polis, ringer honom ibland när jag har allvarliga frågor gällande överträdelser som typ: "är det olagligt att köra rullskidor på cykelbanor". Han svarar mig gärna men jag förstår att de polisiära frågor jag har är ganska  ointressanta för honom som har en helt annan vardag än mig. En bucklig nummerplåt orsakad av en osexig man var inte heller något högt prioroterat ärende - och jag förstår honom!!

God natt/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar