lördag 15 juni 2013

Andra världskriget

Stockholm vaknade till en härlig dag med sol, tog min älskade cykel och tramp ade bort till badet här intill. Fortfarande lite trött av alla resor så jag hoppade över ett planerat simpass. La mig i horisontalläge och somnade gott, herregud - kvinnan med kontrollbehov låg och sov ensam på en gräsmatta.....

När jag vände hemåt och rullade in på min egen gata stannade jag till på det nyöppnade cafeet. Det är många som sitter längs husväggen i solen hela dagarna, kände att det var min tur idag så jag slog mig ner med en Latte, en mini mini citrontarte och Svenskan - hur skönt som helst att bara koppla av!



Landade in hemma med ett fokus på tvätt och städning, blev inte så - kan inte vara inomhus när solen skiner! Måste ha det från min barndom, vår kära mamma "tvingade ut oss jämt" och definitivt vid solsken!

Satte mig på vår fina gård med ett glas vin, ett alkoholfritt Rosé. Vinet var det enda alkoholfria jag hittade på systemet men var tyvärr ingen succé, tar nog hellre en bubblande Ramlösa nästa gång. (När det är dags att öka träningsdosen brukar jag försöka undvika alkohol, men sommarsol och en viss svaghet för Rosé gjorde att det var värt att testa en flaska).
Fick sällskap av mina fina grannar, hon 80 - han 86. Två fantastiska människor som upplevt den historia som vi andra bara läser om i böckerna. Att få sitta med dessa två och höra deras livshistoria är helt magiskt, vi kan sitta och prata i timmar och det är verkligen lika trevligt varje gång.




Nu har jag ju inte bara ätit och druckit idag, körde ett pass på cykel. Blev en tur i stan via polishuset. Brukar föredara att köra ut till någon förort - där kan man stå på lite mer än i stan. Var inne hos Norrmalmspolisen och lämnade in ett liten goodie bag till några snälla poliser som hjälpte oss när vi trodde vi hade ett pågående inbrott hemma för någon månad sen. Killarna blev väldigt glada över vår lilla present.

Barnfri lördagskväll tillbringas hemma, tre kvällar i rad på restaurang denna vecka får räcka....

Hoppas ni alla haft en härlig lördag/Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar