onsdag 19 juni 2013

Ibland blir det bara för mycket

Ingen morgonjogg idag, rusade istället till tunnelbanan för en röntgen på ett av sjukhusen här i stan. Inget allvarligt, bara en hälsokontroll. Känns dock inget vidare att vara på sjukhus, jag blir ju påmind om att man faktiskt kan bli sjuk.
I min tidigare karriär jobbade jag som narkossköterska, sövde de sjukaste sjukaste, flög helikopter och jobbade på jordbävningskatastrofer. Då var jag en hjälte och den som räddade andra, med andra ord odödlig - idag ser jag på livet på ett lite annorlunda sätt. På den tiden kändes det som om sjukhuset och mina gröna kläder var ett skydd mot sjukdom och olycka, så är det ju inte och var det ju heller inte.... Men just då kändes det ändå rätt att känna så.

Efter röntgen mötte jag upp en sommarlovsledig son för frukost på det nyöppnade caféet hemma på vår gata. Med visst motstånd gick han ut, men en god italiensk frukost fick honom på riktigt bra humör - enkel vardagslyx som förhoppningsvis ger minnen.

Sonen åkte iväg för kompishäng, fotboll och hockeyträning på Östermalms IP och själv åkte jag in till kontoret för att jobba undan vårens backlogg. En backlogg som varit större än någonsin och hur mycket jag än jobbat har den liksom aldrig blivit mindre. Men nu är den BORTA!!

Skulle träffat några vänner för en AW på Gondolens tak, jag älskar Gondolens uteservering men kände att det helt enkelt varit lite för mycket senaste tiden. Det blev tunnelbana till Karlaplan istället för Slussen

En lugn hemmakväll gjorde gott för en sliten mamma!

Hoppas ni alla haft en härlig sommardag/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar