söndag 16 juni 2013

My home

Vaknade lagom till att regnet precis upphörde här i mina kvarter, tycker det är ganska mysigt med ett stilla sommarregn - tar mitt morgonkaffe i sängen och passar på att jobba undan lite adminsaker som jag har liggande.




Idag är det dags att ta tag i mitt hem. Egentligen borde jag flytta, bor alldeles för stort. För stort för att vara två vuxna och ett barn, definitivt för stort för en vuxen med barn på halvtid, ännu mer definitivt för stort för en ensamstående mamma till en hockeykille. Under den mest intensiva hockeysäsongen (läs 47 veckor av 52) lägger vi mer tid i ishallar än vad vi lägger hemma....

Men jag älskar mitt hem, trots att det finns en del minnen här som inte bara är positiva. Har flera gånger försökt att flytta i tanken, men varje gång tanken kommer slås den snabbt tillbaka.

Det behövs lite förändring här och det ska ske, hoppas min kära vän som äntligen kommit igång med sitt  företag inom mat och inredning vill ta sig an uppdraget att göra en total makeover av min våning.
Men innan dess fortsätter rensningen av saker, ett barnrum ska bli ett tonårsrum, för mycket förvaringsutrymmen gör att många saker har sparats - en loppisförsäljning väntar. Det är så befriande att rensa!


Men först väntar ett lågintesivt pass på Djurgården och senare i eftermiddag ett längre rullskidpass!

Hoppas ni alla få en underbar söndag/M










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar