tisdag 18 juni 2013

Böcker och tisdagsmys

Jag har nog den bästa kollega man kan ha, hon ser till att vi har det trevligt på kontoret, fixar inredning och vackra blommande orkidéer.
Idag lunchade vi på en nyfunnen favoritrestaurang i kvarteret, efter maten gick hon in för att hämta en kaffe - och ut kommer hon med en liten dessert. Tur att jag åt en sallad till lunch.





Hade hoppats att min bil skulle vara klar på verkstaden, bilen köptes ny i november och tanken var att min stora vita tyska bil skulle ta mig dit jag behövde när jag behövde. Den har varit på verkstad 7 gånger sedan jag tog ut den ...
Verkstaden hade glömt att ordna fram en lånebil åt mig så nu tar jag mig genom Stockholm med tunnelbana, cykel och till fots. Det funkar ju det också!

 
 

Ikväll kom en älskad unge  för att sova en natt hos mig innan han åker iväg med sin pappa för att fira midsommar.
Han älskar böcker och läser många och tjocka, vi är mer än stammisar i Akademibokhandeln där vi bor. Han läser lätt ut två böcker i veckan, börjar bli dags att aktivera det gamla lånekortet på biblioteket. Just nu är Susanne Collins en favoritförfattare.


Nu ska vi mysa i soffan och titta på hans egna semesterbilder från första utlandsäventyret utan mamma och pappa.

Trevlig kväll till er alla/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar