lördag 15 februari 2014

Tyskland, Barcelona och många flygplatser!

Nu är det snart sex månader sedan jag var här och uppdaterade, mycket har hänt och tiden har varit knapp. Har saknat skrivandet så nu är det dags att komma igång igen.

Efter att ha levt ensam i många år efter skilsmässan sprang jag på Mr Right i somras, har haft en helt underbar höst och vinter tillsammans med honom. Har ägnat all min lediga tid åt honom och vår fina kärlek. Nu är den här fina mannen iväg på en lång resa och vi har dessvärre inte möjlighet att umgås på några veckor. På gott och ont! Visst saknar jag honom så att det gör ont men samtidigt får jag tid och utrymme till mig själv och det kan ju i vissa fall vara bra. Tid för att stanna upp och tänka till på vart livet är påväg, behöver i och för sig inte tänka så mycket - jag tror att både jag och Mr Right vet vad som är rätt!

Haft en intensiv start på året, började med ett sprakande nyårsfirande i Berlin. Första gången jag var där och jag är mer än positivt överraskad. Bara Mr R och jag, underbara små restauranger och barer. Många timmars promenader hand i hand, champagne och en massa kärlek - man kan ha det sämre! Visst hade det varit skönt med en vecka eller två i solen, men jobbet krävde en närvaro som omöjliggjordet detta så det får helt enkelt vänta till nästa år .

Efter några intensiva arbetsveckor och ett stort antal hockeyträningar och matcher bar det iväg till Barcelona med kära kollegor. Fyra härliga dagar med sol och en dagstemperatur på 15 härliga grader, många tapas och några glas Cava gjorde verkligen gott. Jag är en vintermänniska som vanligtvis älskar den här årstiden - dock inte i år! Mörkret och ljusbristen är hemsk, även för en som  aldrig brukar bli vintertrött.



 


Denna lördag har varit barnfri (nej - jag gillar verkligen inte ordet men har inte kommit på något bättre än), låg molnbas och ett ihållande regn gjorde att förmiddagen ägnades åt jobb. Rapporter och lite annat blev gjort, har mer att göra men får vänta till morgondagen. Tog en lite shoppingtur, inte likt mig men min garderob behöver verkligen uppdateras. Jag är verkligen urdålig på att shoppa, använder mina kläder tills de faller isär. Det blev en svart kavaj, är det något som jag har gott om så är det svarta kavajer och sjalar. Har mer sjalar än vad som är rimligt att äga, men med detta oändligt antal kan en nonshopaholic som jag variera garderoben ganska bra.

Hann även med ett besök hos kära vänner ute i Bromma, alltid lika underbart att komma hem till deras fantastiskt fina funkisvilla. Min kära vännina som är en fd kollega har de grönaste fingrar man bara kan ha. Hela deras hem och trädgård är en oas av fantastiska växter och blommor, många men inte för många. Vi har känt varandra i snart 16 år och det är alltid lika spännande att komma hem till henne och titta på hennes senaste inköp. Här blommar det mest exotiska man kan tänka sig. Kontraster mot mitt hem som mest består av orkidéer och murgrönor!

Efter en arbetsvecka där jag besökt flygplatser fyra dagar av fem så ska det bli otroligt skönt att krypa ner under mitt fluffiga duntäcke och drömma mig bort.


 

 


Sov gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar