måndag 17 februari 2014

Spansk lax och hockeyträning

Startade dagen tidigt, vaknade av att jag tappade min iPhone på näsan...försöker undvika att analysera vad som gjorde att jag hade telefonen över ansiktet när jag sov.

Måndagar är intensiva, väldigt intensiva - skulle kunna jobbat många timmar ikväll men idag är dagen då en älskad och efterlängtad son kommer till hemmet och då får jag prioritera honom. Som jag har längtat efter min gullunge.

Hämtade honom + kompis nere vid ishallen och åkte i ilfart över Östermalm för att hinna hem och fixa middag, lax med granatäpple och ruccola och spanskaläxor till detta. Njuter av dessa enkla vardagsstunder, mys i soffan, läxförhör...Från att ha varit en ständigt uppkopplad mamma har jag lärt mig att vara så gott som nerkopplad när jag är med sonen. Vet inte om jag ska vara stolt - tog mig typ 12 år att komma dit!

Har nattat barn, läst jobbmailen och sitter och reflekterar över dagen. Ibland sker det saker i livet som man inte rår på, ibland skar som man kan påverka. Hur som så har jag med årens erfarenhet lärt mig att försöka ta vara och njuta av allt det positiva som sker. Visst fastnar tanken på fel spår ibland men allt som oftast så går det att få den på rätt spår ganska snabbt ige. Jag har några av de klokaste vänner man kan ha, inte bara en utan många, många fina männsikor med smarta hjärnor och snygga hjärtan - så tacksam jag är för dessa fina vänskapsrelationer.
En fin vän hörde av sig i morse och ställde bara en endaste enkel fråga "Hur är det med dig?" Hans omtanke gjorde mig mer än glad, några telefonsamtal senare hade han fått mig att bli både oseriöst busig och skratta många gånger. Vi har följt varandra under livet och det är slumpem som fört oss samman tidigare gånger, nu med mobiler och mail så kan vi inte skylla på slumpen utan snarare konstatera att vi är en del av varandras historia.
Ibland kan jag förundras över alla fina människor i mitt liv, hur har alla hamnat där?  Ska inte sitta här och bli djup utan konstaterar att livet är gott och att jag är oerhört tacksam över att få leva det!


Skönt planläge med datorn i soffan, tända ljus piggar upp mina kvällar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar