måndag 24 februari 2014

Att valla en skida

Nu börjar det närma sig, bara sex dagar kvar till Vasaloppet och en viss panik börjar komma. Har jag rätt skidor, ska jag snabbt som attans inhandla ett pra ruggskidor eller kommer mina racingskidor fungera? Jag är allt annat en materialist - tycker gott att det räcker med ett par skidor men när jag hör mina manliga tränings- och tävlingskompisar prata om varma skidor, kalla skidor, ruggskidor så börjar jag inse att jag ligger lite efter....
Mina nu ganska inkörda, inte denna säsong dock - Fischer som jag köpte när jag tänkte åka Vasaloppet första gången får nog ändå ta mig de nio milen i Fäders spår. Att ila iväg och köpa ett par nya skidor som jag inte hinner testa innan loppet känns lite galet. Har en otroligt fin vän som backar upp mig med hjälp inför Vasaloppet, han tar tacksamt emot mina sms och telefonsamtal där jag behöver råd om vallning, kolhydratladdning, sömn, kläder och allt annat som det känns som jag har tusen frågot om. Ser med spänning fram emot morgondagens råd, ruggskidor eller inte!! Fin gammal vänskap ska man vårda och ännu en gång är jag oerhört tacksam över alla fina vänner som finns omkring mig.
Jag börjar nog ändå känna mig lugn, vallningen är ordnad (får hjälp av en expert eller en superexpert) och allt annat börjar falla på plats.
Från att att ha varit bekymrad över att åka nio mil har jag börjat längta till att få starta - ska bli kul!



Helgens träningspass blev på rullskidor, fick ihop fem timmar när sonen var iväg på sina hockeyträningar. Fördelen med rullskidor är att man slipper valla eller fundera på vilka skidor man ska välja. Nackdelen är att det gör ont, väldigt ont när man ramlar.
 
 
 
Sex dagar kvar till Vasaloppet och en Marathonvecka på jobbet, har högt affärsfokus och mycket som behöver göras. Angenäma bekymmer men lite svårt att hinna med allt på 8 timmar. Inser att under de kommande veckorna kommer det bli långa dagar ute hos våra kunder och på kontoret i förorten. Men med god planering ska jag nog hinna med både träningspass, mental laddning och god sömn.
 
Läggdags här, måste sova alla timmar jag kan nu!!
 
Sov gott!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar