söndag 16 februari 2014

OS-Guld, spontanlunch och dålig shopping!

Vilken förmiddag! Vilken stafett, vilka skidåkare! Två OS-guld - vilken prestation av tjejerna och killarna i skidlandslaget!!



Bokade in en spontanlunch med en av mina käraste vänner , båda glömde bort dagens stafett så det slutade med att vår lucnhdejt inleddes med att lyssna på radiosporten i min bil.
Känner mig lyckligt lottad som har förmånen att ha så många fina vänner. Att umgås med människor som känner mig utan och innan, alla mina svagheter och styrkor, hela min livshistoria är fantastiskt. Vet inte vad jag skulle göra utan dessa fantastiska människor som berikar mitt liv varje dag.

Efter god sopplunch med kaffe och kaka, ja vi är två kaffetanter som älskar kakor - måste min kära vän rusa vidare till jobbet. Själv ger jag mig ut på en shoppingtur med stor plånbok, som jag skrivit här tidigare är jag dålig på att shoppa och dagens runda inbringade inte mer än två ljuslyktor. Det är med ljuslyktor som med svarta kavajer och sjalar....jag har fler än vad jag behöver!
Funderar mycket på hur mitt hem ska se ut, vill förändra och byta ut. Kanske bygger Mr R och jag vidare på ett gemensamt hem, så just nu avvaktar jag lite och ser vart livet för mig innan jag tar för stora beslut om hur det ska se ut här hemma.

 
 
Trots en stor shoppingbudget lyckas jag inte få några habegär, inte ens i min favorit skobutik. Är ganska klassisk i min smak så det kanske är så enkelt att jag har det som jag behöver....

Men förändringar behövs så ikväll roar jag mig med att låta saker byta plats ihopp om att detta piggar upp.
Ska avsluta den här helgen med att sjunka ner i soffan och förbereda jobb-, barn och träningsveckan som kommer.
Två veckor kvar till vasaloppet och kroppen strejkar, vilar mig i form i helgen och hoppas kunna komma igång i veckan igen. Just denna helg förtränger jag att vasaloppet existerar......

Önskar er alla en fab söndag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar