tisdag 13 augusti 2013

Måndagslyx

Den här veckan bor sonen hos exmannen och min vecka består av en hel del egentid.
Att bara få leva med sitt barn på halvtid gör ont, saknaden är stor och jag vill verkligen inget hellre än att ha honom här! Men nu tre år efter skilsmässan börjar jag ändå känna och förstå att det är dags för vuxenliv igen - hur mycket jag än vill ha sonen hos mig så måste jag inse att han faktiskt behöver sin pappa också!

Nu när jag lärt mig att stå ut med att han inte är hos mig fyller jag mina dagar med hårt arbete, träning och en hel del sociala aktiviteter.

Måndagskvällen gav mig nio härliga kilometer i mina löparskor runt Djurgårdskanalen och en middag med trevligt sällskap på den i kvarteret nyöppnande restaurangen Broms. Marknadsföringen säger att man vill bli stadsdelens nya vardagsrum och så här vid första besöket och intrycket tror jag verkligen att man kommer lyckas
Åt en fantastiskt god Biff Rydberg med en röd italienare som sällskap. Fullt med folk men lyckades tillslut få till två barplatser med skön stämning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar